Wednesday 30 October 2013

Iesākt dienu pareizi

Vēdas apgalvo, ka agrās rīta stundas ir labākais laiks meditatīvajai praksei un lai sagatavotos turpmākajai dienai. 

Ir tāds sakāmvārds: «Kas agri iet gulēt un agri ceļas, būs vesels, turīgs un vieds.» Ir vispārzināms medicīnisks fakts, ka miega stundām līdz pusnaktij ir dubulta iedarbība. Mana pieredze rāda, ka ja apgriež šo praksi kājām gaisā – dodas pie miera trijos no rīta un mostas vienos dienas vidū, tad rezultāts būs pavisam savādāks.

Kā hinduists es savā ikdienas praksē parasti dodos pie miera astoņos vakarā un ceļos četros no rīta. Tādā veidā es iegūstu 12 stundas atpūtai. Tāpat agrās rīta stundas man dod priekšrocību līdz darba dienas sākumam veikt manu dienišķo mantras meditāciju.

Es esmu vietējais hindu priesteris un specializējos hinduisma prezentāciju demonstrēšanai sākumskolās. No skolotāju redzes viedokļa, dzīva hindu priestera uzaicināšana uz skolu ir daudz efektīvāka, nekā šī priekšmeta pasniegšana tikai no mācību grāmatām.

Bieži vien pēc prezentācijas skolotāji man uzdod jautājumus: «Kā tas var būt, ka galvenais nav tas, ko Jūs pasniedzat, bet gan tas, kā Jūs to pasniedzat?» Vai šāds: «Kad es šorīt nācu uz skolu, biju ļoti satraukts, bet tagad jūtos ļoti mierīgs.» Vai pat: «Tā ir pati grūtākā klase skolā, bet Jūsu prezentācijas laikā klasē valdīja apbrīnojama uzmanība.»

Tad es skaidroju, ka dienas uzsākšana pareizi, esot pareizā prāta noskaņā, pacels cilvēku pāri ikdienas dzīves darbībām un reakcijām un novietos viņa apziņu daudz augstākā līmenī, kas savukārt ietekmēs cilvēkus, kurus jūs satiekat dienas laikā.

Tiek dots šāds piemērs: ir divu veidu patronas – īstas un mācību. Reizēm filmās vai teātra uzvedumos noteikta efekta panākšanai izmanto šaujamos ar mācību patronām, ar kuriem aktieri šauj viens uz otru. Šāvieni skan kā īsti, vienīgā atšķirība ir tāda, ka patiesībā nekas netiek izšauts. Tas ir pilnīgi nekaitīgi.

Lai es varētu būt aktīvs hindu priesteris un būt veiksmīgs visā, ko es daru, ir nepieciešamas vērsties pie visa spēka avota, kas, kā mēs ticam, ir Dievs. Un tad es varu būt kā šīs enerģijas kanāls un darīt labu cilvēkiem, kurus satieku, un šai pasaulei.


Harē Krišna
Dhīrašanta dāsa


Visus komentārus, piebildes un pateicības vārdus saistībā ar iknedēļas gudrību lūdzam sūtīt uz viktors.supe@gmail.com (lūdzu norādiet arī Jūsu vārdu un no kurienes Jūs esat).

Pierakstīties uz «Bhagavad-gītas kursu tiešsaistē» (tikai angļu valodā) vai uz iknedēļas gudrību varat lapā www.dhirasanta.com vai sūtot pieteikumu uz adresi viktors.supe@gmail.com.

(Ja Jūs uzskatāt ka esat saņēmis šo e-pastu kļūdas dēļ vai vēlaties atteikties no mūsu iknedēļas ziņojumiem, lūdzam rakstiet uz dhirasanta108@gmail.com.)